سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روف گاردن دوای درد شهرهای بزرگ

?

  

روف گاردن دوای درد شهرهای بزرگ

یکی از نیازهای روحی انسان نیاز به ارتباط با طبیعت است اما انسان مدرن در زندگی شهر و صنعتی بیش از حد درگیر کار و کسب درآمد شده است و زمانی برای استراحت و آرامش گرفتن از طبیعت ندارد. علاوه بر این افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به مسکن نیز ساختمان سازی را به سمت انبوه سازی و ساخت برج‌ها و آسمان خراش‌ها سوق داده است و جایی برای طبیعت و فضای سبز باقی نگذاشته است. در چنین شرایطی ساخت روف گاردن یا بام باغ راه حل مناسبی برای نزدیک کردن طبیعت به محل زندگی انسان بدون اشغال فضای بیشتر است. روف گاردن مزیت‌های زیادی دارد مثلا اینکه هزینه‌های نگهداری از بام را کاهش می‌دهد، به زیبایی نمای ساختمان کمک می‌کند، ارزش ساختمان را بالا می‌برد، به محیط زیست و پاکسازی هوا کمک می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه تاثیر مثبتی بر روح و روان ساکنین می‌گذارد.

طراحی روف گاردن?

طراحی روف گاردن

روف گاردن یعنی ساخت فضای سبز و پوشش گیاهی روی بام‌. البته شما می‌توانید برای اینکه روف گاردن مختص به خانواده خود را داشته باشید، روف گاردن را در تراس نیاز اجرا کنید.

قبل از اقدام برای طراحی روف گاردن لازم است مجوزهای لازم را کسب کنید و ساختمان را از نظر حداکثر ارتفاع مجاز و بررسی کنید.

سپس وضعیت بام را از نظر مقاومت در برابر باری که از سمت روف گاردن به آن وارد خواهد شد بررسی کنید؛ بهتر است این کار را به یک شرکت اجرای روف گاردن بسپارید تا این مورد به صورت تخصصی بررسی شود.

بعد از اینکه از مقاومت سقف مطمئن شدید طراحی روف گاردن را با توجه به شکل بام، همجواری‌ها، نور خورشید و را شروع کنید.

استفاده از آلاچیق، آبنما، باربیکیو، مبلمان فضای سبز، انواع درخت‌ها و درختچه‌ها و گزینه‌هایی است که در طراحی روف گاردن پیش روی شما است.

در طراحی روف گاردن باید به نکات زیر توجه شود:

  • زیرسازی و ایزولاسیون بام
  • انتخاب گیاهان با توجه به آب و هوای منطقه
  • انتخاب روش آبیاری پوشش گیاهی روف گاردن (اتوماتیک، قطره‌ای و)
  • نورپردازی روف گاردن
  • انتخاب متریال و ترکیب رنگ مصالح ساخت روف گاردن

موارد مشابه دیگر:

اجرای مبلمان فضای سبز

اجرای استخر

اجرای برکه

نگهداری فضای سبز

حراج گل و گیاه در تهران

حراج گل و گیاه در کرج

 

 

?