سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید خانه با وام

خرید خانه با وام

خرید خانه یکی از مهمترین اتفاقات در زندگی افراد است. هزینه های بالا خرید، نیاز به تلاش چند ساله و بحران اقتصادی همه و همه عواملی هستند که خرید خانه را برای افراد حساس تر میکنند. در بسیاری از کشورها بانک ها برای خرید خانه، وام هایی را در نظر میگیرند تا این اتفاق با سادگی انجام شود. در ایران نیز برخی از بانک ها برای خرید خانه وام هایی را در نظر میگیرند. گرچه در ایران مقدار وام همواره برای خرید وام بسیار ناچیز بوده است اما از سوی بانک ها و حتی موسسات نیز قابل دریافت است. در این بخش به انواع خرید خانه با وام میپردازیم.

 

انواع وام برای خرید خانه

1 وام بانک مسکن برای خرید خانه

وام بانک مسکن همیشه اولین گزینه برای متقاضیان خرید مسکن است. این وام از سوی بانک مسکن و با شرایطی قابل پرداخت است. از نظر سود شاید این وام کم سودترین وام ممکن برای خرید ملک باشد. از سوی دیگر مقدار وام بانک مسکن همواره مبلغ قابل توجهی بوده است از همین جهت دریافت ان کمک بزرگی برای خرید خانه است.

وام بانک مسکن از نظر زمان اقساط نیز بسیار طولانی است، 12 الی 15 سال برای بازگرداندن وام در نظر گرفته می‌شود که این زمان در بین انواع وام ها طولانی مدت ترین بازپرداخت را دارد.

2 وام دیگر بانک ها برای خرید مسکن

در طول سال معمولا بانک های خصوصی انواعی از وام ها را برای متقاضیان خرید مسکن معرفی میکنند که شکل های گوناگونی دارد. البته این وام ها بیشتر برای مشتریان دائمی بانک ها ارائه میشود و معمولا شرایطی در ان برقرار میشود که مشتریان بانک ها بیشتر بتوانند از ان استفاده نمایند.

3 وام های موسسات مالی و اعتباری

موسسات مالی و اعتباری گزینه سوم برای دریافت وام خرید خانه هستند. این موسسات شرایط مناسبی را برای دریافت وام ایجاد میکنند اما بزرگترین مشکل این نوع از وام ها اجبار به سپرده گذاری است که معمولا موسسات با این شیوه ایجاد نقدینگی میکنند.

4 وام جانبازی برای خرید خانه

گرچه این نوع از وام خیلی شکل عمومی ندارد اما بسیاری از خانه ها را میبسنیم که با این نوع از وام خریداری شده اند. وام جانبازی همانطور که از اسم ان نیز مشخص است فقط برای جانبازان میباشد. این وام قابل انتقال نیست بنابر این خانه هایی که با این نوع وام خریداری میشوند به صورت وکالتی بین افراد خرید فروش می‌شوند تا پایان قرارداد.

تهاتر

معاوضه خودرو

معاوضه باغ

معاوضه مغازه